A Félegyházi Pékség teljes egészében magyar családi vállalkozás, amely közel 1200 főt foglalkoztat. Filozófiájuk mindig magában foglalta a hátrányos helyzetűek támogatását a lehetőségek szerint.
„Az empátiára épülő marketingstratégiánk a cégünk gazdasági működésében meghatározó, ugyanúgy ahogy egy ilyen karitatív tevékenységhez viszonyulunk. Az évek során már több segélyszervezettel is szorosabb kapcsolatba kerültünk, ahogyan a Magyar Vöröskereszttel is a rendszeres cégen belüli véradások megszervezése során.“ / Gulyás Szilvia, marketingigazgató /
A kiskunfélegyházi vállalkozás a mostani vészterhes helyzetben is kereste a lehetőséget már az első pillanattól kezdve, hogyan tudnának a leghatékonyabban segíteni az Ukrajnából érkező menekülteken. A Magyar Vöröskereszttel együttműködve a budapesti pályaudvarokra napi szinten ezrével érkező hazájukat elhagyni kényszerülőknek szállítanak péksüteménycsomagokat, hogy ezzel azonnali segítséget nyújtsanak nekik. A következő napokban 10 000 ilyen egyesével csomagolt terméket juttat el a Félegyházi Pékség a Nyugati Pályaudvarhoz, de terveik szerint újabb egyeztetések után is szeretnének továbbra is segítségükre lenni.
„Minden csoda három napig tart.“– teszi hozzá Gulyás Szilvia – „Tisztában vagyunk vele, hogy ilyen helyzetekben sokan csak a kezdeti szakaszban gondolnak a segítségre, és az idő előrehaladtával alábbhagy a tettvágy. És bár az egyszeri felajánlások is nagy segítséget jelentenek, azonban nekünk hosszabb távon kell megoldást kínálnunk a folyamatosan fennálló helyzetre. A segélyszervezetek is jobban örülnek olyan támogatásoknak, amelyek hosszútávon kiszámítható biztonságot nyújtanak. Ezért a kezdetektől az volt a célunk, hogy egy biztos pont legyünk a menekültek ellátásában.“
Szilvia elmondása szerint a cég munkatársai természetesnek vették a segítést és a lehető legrugalmasabban kezelték a kialakult helyzet teremtette feladatokat. „Lételemünk közé tartozik a segítségnyújtás, ami nálunk a saját munkavállalóinkkal kezdődik. Szeretnénk példát mutatni más vállalkozásoknak is a kezdeményezésünkkel, és biztatni mindenkit, hogy keresse a lehetőségeket a támogatásra, mert sosincs késő elkezdeni és megtenni.“