208 millió forintos támogatást nyert a petőfiszállási önkormányzat, a Kiskunfélegyházát Petőfiszállással összekötő kerékpárút megépítésére. A hétfői projektnyitó keretében azt is megtudtuk, hogy a beruházás a TOP plusz keretében valósulhat meg, vissza nem térítendő támogatás fromájában.
A támogatást uniós és hazai forrásból biztosítja a Közigazgatási és Területfejlesztési Minisztérium – mondta el Szász János, polgármester. Hangsúlyozta, ez a kerékpárút hatalmas mérföldkő a község életében, hiszen lehetőséget biztosít, hogy a jövőben a kerékpárosok biztonságosan közelíthessék meg a települést, ahol számtalan turisztikai látványosság várja őket. Kiemelte, a szentkúti kegyhelyet, amely az Alföld egyik legszebb és leglátogatottabb zarándokhelye. Népszerű látnivaló a Péteri-tó és a hozzá kapcsolódó túraútvonalak, illetve a helyi értékeket bemutató kiállítás az egykori tanyasi iskolában.
Petőfiszállás olyan teremtő közösség, amely előtt nincs lehetetlen – fogalmazott a dr. Sipos Krisztina, a Félegyházi Járási Hivatal vezetője, aki elismerően szólt Petőfiszállás fejlődéséről is. A településen ugyanis az elmúlt években több turisztikai beruházást valósítottak meg. Ilyen például a szentkúti zarándokház, a Péteri-tó rehabilitációja, a több mint 100 éves tanyasi iskolában létesített tursztikai központ és a vasútállomáson kialakított vasúttörténeti kiállítás.
Lenkei Róbert, a Bács-Kiskun vármegyei önkormányzat képviselője arról beszélt, hogy a beruházásnak üzenete, hogy fontosak a kistelepüléseken élők. Az kerékpárút egy újabb lehetőség, újabb összeköttetés a várossal. A hamarosan megépülő kerékpárút azt az üzenetet is magában hordozza, hogy semmivel sem rosszabb egy kistelepülésen élni, mint egy városban.
Papszigeti Gábor, a kivitelező Út-Ép-Ker 97 Kft. képviseletében a műszaki tartalomról beszélt. Elmondta, a kerékpárút a Selymesig megépült szelvénytől a petőfiszállási bekötőútig 2025 méter hosszúságban és 2,5 méter szélességben fog megépülni. Az út szélén fél-fél méter stabilizált padka is készül. Az útépítés során 47 fát kell kivágni. A töltés építéséhez 7800 köbméter földet használnak. A kerékpárútnak 25 centiméteres szórt alapja lesz. Erre kerül 7 cm vastagságban két réteg aszfalt: 520 tonna kötőréteg és 390 tonna kopóréteg. A kivitelezés az út felfestésével a táblák kihelyezésével zárul. A két kilométeres szakaszra 37 darab jelzőtábla kerül ki.
Kövesse friss híreinket a facebookon is!
A kép illusztráció.